Sommarläger

Kårvid-21 – årets sommarläger

I år arrangerar Bandhagens scoutkår eget läger för alla scouter på Ugglorna, Midgård och Rovfåglarna.

Lägret heter Kårvid-21 och kommer att hållas från den 31 juli till den 7 augusti i sommar.

Lägret kommer att vara i stockholms-trakten, i närheten av en stuga och badvatten.

Alla scouter kommer att bo i tält och sova i sovsäck.

Varje dag under lägerveckan kommer scouterna få göra olika saker, som att laga mat över öppen eld, lösa mysterier, göra olika hantverk och mycket annat.

Allt tillsammans med glada kompisar!

Första lägerbrevet med inbjudan har kommit – det hittar du här nedan.

När är lägret?

Lördag 31 juli – Lördag 7 augusti

Var är lägerplatsen?

I skog vid vatten inom Storstockholm.

Vem får följa med på lägret?

Lägret riktar sig till scouter på avdelningarna Ugglorna, Rovfåglarna och Midgård (spårarscouter, upptäckarscouter, äventyrarscouter).
Föräldrar till deltagande scouter är välkomna att följa med som funktionärer

Vad kostar lägret?

1 995:- per deltagare.
Har du behov av ekonomiskt tillskott för utrustning till ditt barn, kontakta scoutkårens bidragsansvariga Cissi Tugén som hjälper dig att ansöka om stöd.
Du når Cissi på mejladressen cissi.tugen@bandhagensscoutkar.se.

Om min scout inte har den utrustning hen behöver?

Du når Cissi på mejladressen cissi.tugen@bandhagensscoutkar.se.

Mitt barn har en diet, allergi eller sjukdom som kräver anpassning eller specialkunskap – kan hen följa med ändå?

Kårens ledare är vana att tillgodose särskilda behov och de speciella hänsyn som dessa behov kräver. Tillsammans med er vårdnadshavare kommer vi fram till hur vi kan försäkra oss om en trygg och rolig lägervistelse för ditt barn.

Hur kommer jag till lägret?

Scoutkåren kommer att arrangera transport av deltagarna på något sätt, i första hand med hjälp av skjutsande föräldrar.

Vad kommer jag få göra som scout på lägret?

Allt tillsammans med glada kompisar från scoutavdelningen!

Vad kommer jag att få göra som funktionär?

Som funktionär är du med och förverkligar lägerupplevelsen för scouterna. Det innebär att du på olika sätt hjälper till med all basservice så att ledarna hinner ta hand om barnen i första hand. Det kan också innebära att du hjälper till med aktiviteter för scouterna.

Vad behöver jag som funktionär kunna?

Du behöver inga speciella förkunskaper som funktionär: mycket av det som behöver göras på läger är du van att göra hemma.
Däremot måste du precis som alla medföljande vuxna ha gått e-utbildningen “Trygga möten”.

____________________________________________________________________________________________________