Moment 22 22022-03-18 151747

MOMENT-22

Snart är sommaren här och med den ÅRETS SCOUTLÄGER. I år genomför hela kåren läger på lägeranläggningen Kopparbo i Dalarna. Vi ser fram emot ett roligt läger tillsammans med alla våra äldre och yngre scouter!

Detta är MOMENT-22

På lägret kommer det att vara scouter från nästan alla kårens avdelningar, från Ugglor till Midgårdare.

Vi kommer att bo i tält, vi kommer att leva lägerliv i sol och regn, bada så ofta vi hinner och – självklart – prova på många av alla de aktiviteter som erbjuds på lägerplatsen
Kopparbo! Bland annat finns kanoter, hinderbana, olika hantverk och massor annat.

Vi kommer att ha en längre lägerperiod för Rovfåglar och Midgård, den 31 juli till den 6 augusti.

För alla Ugglor kör vi en kortare lägerperiod, från den 3 till 6 augusti

Vill du som vuxen kanske följa med på läger?
För att kunna ge våra scouter en trygg och rolig lägerupplevelse behöver vi stöd av minst 5
föräldrar under lägervistelsen. Du som följer med kommer att få ett kärt minne för livet!
Kan du tänka dig att uppleva detta läger tillsammans med ditt och andras barn?

Anmäler dig gör du här: https://forms.office.com/r/VvWzubnnrV

Äntligen är inbjudan här för MOMENT-22

Klicka på inbjudan för att läsa mer om sommarens roligaste läger.

Lägerplatsen Kopparbo

Kopparbo ligger i landskapet Dalarna, nordväst om Västerås. Platsen är en fast lägeranläggning som Scouterna äger. Det innebär att det finns många aktiviteter och annat färdigt, som gör det möjligt för kåren att åka på läger trots att vi inte är så många.
Kopparbo ligger i ett område där det traditionellt har brukats mycket berg och skog. Det finns flera campingplatser nära Kopparbo – varför inte kombinera din scouts läger med en egen campingvecka?

Så här anmäler du dig senast 8 april

Nu kan du göra definitiv anmälan till lägret. Du behöver anmäla dig senast den 8 april.
Anmäler dig gör du här: https://forms.office.com/r/VvWzubnnrV
När du anmäler dig (eller ditt barn) behöver du samtidigt fylla i hälsodeklaration så att vi har
uppdaterade uppgifter inför lägret.
För att anmälan ska bli giltig behöver du också betala in lägeravgiften.

Betala lägeravgiften senast 31 maj

Lägeravgiften för det korta lägret (spårarscouter) är 1 595:-
Lägeravgiften för det långa lägret (upptäckarscouter, äventyrare) är 2 595:-
Avgiften täcker kostnad för mat, material, transporter och annat under lägret.
Det är mycket viktigt att du uppger den deltagande scoutens namn vid betalning.

Betalar gör du till scoutkårens Swishnummer 123 063 31 31,
eller till Bankgirokonto nummer: 825-4930

Föräldrar som följer med kommer att få betala en lägeravgift som motsvarar
självkostnadspris under veckan – summan för detta är inte klar ännu, men troligtvis hamnar
kostnaden på cirka hälften av scouternas kostnad.

Hjälp med lägeravgiften?

Om lägret är för dyrt för familjens ekonomi kan du få stöd för din scouts kostnad via scoutkåren eller Scouternas stödfond. Vill du söka pengar från fonden (de brukar alltid ge bidrag), kontakta scoutkårens bidragsansvariga Cissi Tugén på mejladress cissi.tugen@bandhagensscoutkar.se eller telefon 0709-58 69 63.